lørdag 15. oktober 2011

Full fest i matfatet

PA144877Vinterdagen har passert og da måtte je ut mæ fuglematen. 

 

PA144919 Det tok itte lang tid før det var ganske livatt rundt mat-plassen.

PA144931  Pass opp!!! Her kommer jeg! Maten er MIN!

 

PA144916 

Idyll og vennskap.

PA144880

PA144895

Tæll slutt vil je vise fram noen gode ideer frå Aschehoug si “FUGLEVENNBOKA” skrivi ta Roar Solheim og Trond Vidar Vedum. Her er noen gode ideer for å stopp skjøra og kænskje katten å, hvis du gjør det litt smart.

PA144936

Et fuglekarnapp høres koselig ut. Å få slik liv tett innpå seg kænn vara god underholdning for den som itte kjæm seg så mye ut vinterstid.

PA144937 Je håper du klarer læsa dæ som står over her. Je må få legge tæll, som det står litt seinere i boka, at hvis du lager fuglekarnapp på en skole eller i en barnehage, så steng av under karnappet slik at onga itte kjæm bortått og får eti urein snø.

9 kommentarer:

Tovepia sa...

På tide å skaffe seg et fuglebrett kanskje..har aldri hatt et! Koselig sitte å se på livet der, og bildet med de flaksende vingene var flott!
Ha en fin lørdag, jeg skal mekke en pizza;)

AnKa sa...

Flotte bilda av et yrende liv rundt matfatet til småpippan:) Da jeg leste innlegget ditt kom jeg på at jeg måtte sjekke matfatet til pippene her. Et vakkert lafta lita hytte, som pappan min har laga. Det må jeg ta bilda av å blogge om en gang:)
Ønsker deg ei god helg:)

Rosa sa...

Du tek så flotte fuglebilder!

Eg er frykteleg dårleg både på å ta bilde av, og ikkje minst mate småfuglane. Det heng gjerne i hop, det der.

God sundag, då :)

Marie sa...

Eg må visst starte matesesongen eg også trur eg :)
"Den største gleda ein kan ha det er å gjera andre glad", ei sanning også når det gjeld småfuglane. Å sjå dei kose seg gjev stor glede ikkje sant?

God søndag :)

Orlaug sa...

Eg òg er imponert over dei flotte fuglerbilda dine, og alle dei andre, for den saks skuld.
Inspirert av deg har eg no hengt ut både meisbollar og solsikkefrø......so no kan festen begynne.....
God sundag!

metanoia sa...

herlige pipp-pipp bilder :)

oddi sa...

Så fine fuglebilder. Det er koselig med slikt liv rundt huset. Her venter jeg på at trosten skal komme i flokker og plukke rogna fri for bær - det gjør de hver høst. Men i år er det lite rognebær å se, og så langt har flokkene glimret med sitt fravær.

Mia sa...

Som flera skriver, dags att finna fram fågelmat. Men så fina bilder so du tatt blir det inte, jag kan ju till och med se solrosfröet i näbben :)

Fru Langstrømpe sa...

Se der ja, må se å få ut fuglematstasjonen her også....tenker alltid at den ikke trenger å komme ut før den første snøen, men det ser nå ut som fuglene helst vil ha det så snart som mulig!